5 saker som händer med benen upp mot väggen

5 saker som händer med benen upp mot väggen

Tipsade en coachklient om en enkel återhämtningsposition i veckan.

Efter hon gått reflektera jag att det var precis vad jag själv behövde. Så jag gav mig själv den gåvan, så lätt att ge förslag till andra, stolt när jag även tillämpar själv. Därav bilden och detta inlägg. Effektiv återhämtning, underbart!

Yoga behöver sannerligen inte vara krångligt. Positionen Viparita Karani kan hjälpa dig mot:

  1. värk
  2. stress
  3. ångest
  4. jetlag
  5. bli smidigare

Allt du behöver är en vägg och något skönt att ligga på under säte och rygg mot golvet. Benen får vila raka eller lätt böjda mot väggen. Sätet kommer så nära väggen som du kan.

Stanna i några minuter. Gärna 10-15 min och upplev skillnaden. Sätt på rogivande musik.  Kanske din fötter blir kalla efter en stund. Inget farligt bara blodcirkulationen som jobbar när hjärtat är under fötterna. Men böj benen om det blir obehagligt, en träningssak. Det gör gott att ha fötterna ovanför hjärtat en stund, som att starta om en dator, du rebootar hela ditt system.

Hjälper vid värk, stress, ångest, jetlag, bli smidigare. Lugnar hela nervsystemet och blodomloppet som gör att du mår bättre. Din kropp och själ kommer att tacka dig efteråt.

Passa på och djupandas och meditera samtidigt.

Enkelheten när den är som bäst. Dela gärna med dig när du provat själv.

Med värme,

Jenny

Lämna ett svar

Stäng meny

prenumera på mitt Inspirationsbrev och få en närvaromeditation helt gratis!

Säg upp dig när du vill. Vi följer GDPR och lämnar såklart inte ut dina uppgifter.