Bokningsvillkor/booking terms

Allmänna villkor vid bokning av Jenny Åsenlunds tjänster

1. Personliga sessioner ombokningsbara senast 30h före. Meddela så snart du vet du behöver omboka. Utebliven närvaro är inte återbetalningsbar och sessionen anses förbrukad. Sessionen behöver påbörjas senast 15 min efter uppstart, annars förbrukad. Meddela om du blir försenad på 0709405009.

2. Betalning av tjänster görs vid anmälan för att bekräfta anmälan, alternativt en bokningsavgift. I vissa fall sker delbetalning enl ök, fråga mig om behovet finns.

– Du kan betalar de flesta av Jennys tjänster via swish 1231793462 alternativt BG 5126-3911  Jenny Åsenlund AB är även ansluten via Epassi. Då kan du betala hela eller delar av ditt friskvårdsbelopp via dem. Fråga Jenny om du är osäker om tjänsten du bokar är friskvårdsberättigande.

– Önskar du friskvårdskvitto skriv din mailadress i meddelande. Kvitton skrivs manuellt och kommer till din angivna mailadres,  kan ta några veckor. Kontakta mig om du önskar snabbare leverans.

– Online tjänster betalas främst via Stripe tjänst vilket är kortbetalning. Undantag kan göras, särskilt om du är företagare då kan vi skicka en faktura till dig. Hör av dig.  Företag tillkommer moms på utsatta priser.

3. Kurser, gruppsessioner och retreats är bindande anmälan. Avbokning är inte möjlig. Du kan dock lämna över din plats till annan person. OM det finns en kölista erbjuds din plats till annan person.

4. Se alltid till att ha eget försäkringskydd, avbokningsförsäkring vid sjukdom och reseskydd, särskilt viktigt vid utlandsresor.

5. Om förutsättningar görs att vissa arrangemang inte kan utföras förbehåller vi oss rätten att ställa in eller hitta nytt datum. En ersättare kan även att finnas som leder kursen. När arrangemang helt ställs in återbetalas allt som är betalt om inget annat angetts vid bokningstillfället.

Självklart önskar vi att allt faller sig naturligt i vårt samarbete . Ibland är det bra att ha villkor att luta sig tillbaka på för alla parter.

General Terms and Conditions for Booking Jenny Åsenlund’s Services

  1. Rescheduling Personal Sessions – Sessions can be rescheduled up to 30 hours in advance. Please notify as soon as you know. No-shows are non-refundable, and the session will be considered used. The session must start within 15 minutes of the scheduled time, or it will be forfeited. If you are delayed, please notify me at +46709405009.

  2. Payment of Services – Payment is required at the time of booking to confirm your reservation. Alternatively, a booking fee may be arranged. In some cases, installment payments may be possible—please reach out if needed.

  • Most of Jenny’s services can be paid via Swish (1231793462) or Bankgiro (BG 5126-3911). Jenny Åsenlund AB is also connected to Epassi, allowing you to pay in full or partially using your wellness allowance. Contact Jenny if you are unsure whether the service qualifies for wellness benefits.
  • If you require a wellness receipt, please include your email address in the payment message. Receipts are manually processed and may take a few weeks—contact me if you need faster delivery.
  • Online services are primarily paid via Stripe (credit card payments). Exceptions can be made, especially for business clients who can request an invoice. For companies, VAT will be added to the listed prices.
  1. Courses, Group Sessions, and Retreats – Registrations are binding, and cancellations are not possible. However, you may transfer your spot to another person. If there is a waiting list, your spot will be offered to the next person in line.

  2. Insurance and Travel Protection – Please ensure you have your own insurance coverage, including cancellation insurance for illness and travel protection, especially for international retreats.

  3. Cancellations and Changes – If circumstances prevent certain events from taking place, we reserve the right to cancel or reschedule. A substitute facilitator may also be appointed to lead the course. If an event is fully canceled, all payments will be refunded unless otherwise specified at the time of booking.

Our goal is always for everything to flow smoothly in our collaboration. However, having clear terms in place helps ensure a fair and transparent process for all parties involved.

Thank you for taking part of my services,

Jenny